Zasady oceniania i kryteria ocen.
Uwaga! Aneks do Przedmiotowego Systemu oceniania dostępny jest w zakładce Nauczanie zdalne.
Ocena zaliczeniowa z każdego ćwiczenia jest wypadkową ocen:
- z przygotowania do ćwiczenia,
- z realizacji ćwiczenia,
- ze sprawozdania,
- z zaliczenia
Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową należy mieć pozytywnie ocenione wszystkie ćwiczenia.
Na ocenę dopuszczającą uczeń powinien umieć:
- definiować wielkości mierzone,
- rysować schematy pomiarowe,
- wykonać podstawowe pomiary i wyznaczyć odpowiednie charakterystyki na podstawie instrukcji do ćwiczenia,
- prawidłowo stosować mierniki i inne przyrządy pomiarowe,
- samodzielnie wykonać sprawozdanie,
- przestrzegać zasad BHP i regulaminu pracowni.
Na ocenę dostateczną uczeń powinien dodatkowo umieć:
- dobrać przyrządy pomiarowe na podstawie instrukcji do ćwiczenia,
- analizować schematy pomiarowe,
- analizować schematy układów elektronicznych,
- samodzielnie wykonywać ćwiczenia,
- posługiwać się katalogiem,
- prawidłowo interpretować wyniki pomiarów i otrzymane charakterystyki.
Na ocenę dobrą uczeń powinien dodatkowo umieć:
- dobrać odpowiednią metodę pomiarową,
- samodzielnie formułować wnioski na podstawie wykonanych pomiarów i otrzymanych charakterystyk,
- porównywać właściwości badanych elementów i układów,
- wskazywać w układach rzeczywistych i na schematach ideowych elementy decydujące o parametrach i charakterystykach układów elektronicznych oraz określać charakter ich oddziaływania.
Na ocenę bardzo dobrą uczeń powinien dodatkowo umieć:
- analizować zjawiska zachodzące w urządzeniach elektrycznych i układach elektronicznych,
- oceniać poprawność wykonywanych pomiarów i otrzymanych wyników,
- samodzielnie rozwiązywać problemy dotyczące budowy i działania układów elektronicznych w oparciu o literaturę techniczną i katalogi,
- lokalizować ewentualne uszkodzenia w układach pomiarowych i samodzielnie je usuwać,
- projektować układy pomiarowe.
Na ocenę celującą uczeń powinien wykazać się wiedzą i umiejętnościami wykraczającymi poza zakres programu.
- inicjuje projekty i przewodniczy im,
- bezbłędnie rozwiązuje zadania,
- ma gruntowną i utrwaloną wiedzę oraz wykazuje się wymaganymi umiejętnościami,
- poszukuje nowych metod rozwiązywania zadań problemowych,
- startuje w konkursach i olimpiadach,
- z własnej inicjatywy pomaga innym,
- asystuje nauczycielowi podczas zajęć.