System Oceniania
Zasady oceniania i kryteria ocen.
Uwaga! Aneks do Przedmiotowego Systemu oceniania dostępny jest w zakładce Nauczanie zdalne.

Ocena zaliczeniowa z każdego ćwiczenia jest wypadkową ocen:

  • z przygotowania do ćwiczenia,
  • z realizacji ćwiczenia,
  • ze sprawozdania,
  • z zaliczenia

Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową należy mieć pozytywnie ocenione wszystkie ćwiczenia.

Na ocenę dopuszczającą uczeń powinien umieć:

  • definiować wielkości mierzone,
  • rysować schematy pomiarowe,
  • wykonać podstawowe pomiary i wyznaczyć odpowiednie charakterystyki na podstawie instrukcji do ćwiczenia,
  • prawidłowo stosować mierniki i inne przyrządy pomiarowe,
  • samodzielnie wykonać sprawozdanie,
  • przestrzegać zasad BHP i regulaminu pracowni.

Na ocenę dostateczną uczeń powinien dodatkowo umieć:

  • dobrać przyrządy pomiarowe na podstawie instrukcji do ćwiczenia,
  • analizować schematy pomiarowe,
  • analizować schematy układów elektronicznych,
  • samodzielnie wykonywać ćwiczenia,
  • posługiwać się katalogiem,
  • prawidłowo interpretować wyniki pomiarów i otrzymane charakterystyki.

Na ocenę dobrą uczeń powinien dodatkowo umieć:

  • dobrać odpowiednią metodę pomiarową,
  • samodzielnie formułować wnioski na podstawie wykonanych pomiarów i otrzymanych charakterystyk,
  • porównywać właściwości badanych elementów i układów,
  • wskazywać w układach rzeczywistych i na schematach ideowych elementy decydujące o parametrach i charakterystykach układów elektronicznych oraz określać charakter ich oddziaływania.

Na ocenę bardzo dobrą uczeń powinien dodatkowo umieć:

  • analizować zjawiska zachodzące w urządzeniach elektrycznych i układach elektronicznych,
  • oceniać poprawność wykonywanych pomiarów i otrzymanych wyników,
  • samodzielnie rozwiązywać problemy dotyczące budowy i działania układów elektronicznych w oparciu o literaturę techniczną i katalogi,
  • lokalizować ewentualne uszkodzenia w układach pomiarowych i samodzielnie je usuwać,
  • projektować układy pomiarowe.

Na ocenę celującą uczeń powinien wykazać się wiedzą i umiejętnościami wykraczającymi poza zakres programu.

  • inicjuje projekty i przewodniczy im,
  • bezbłędnie rozwiązuje zadania,
  • ma gruntowną i utrwaloną wiedzę oraz wykazuje się wymaganymi umiejętnościami,
  • poszukuje nowych metod rozwiązywania zadań problemowych,
  • startuje w konkursach i olimpiadach,
  • z własnej inicjatywy pomaga innym,
  • asystuje nauczycielowi podczas zajęć.